söndag 17 februari 2013

Status

I november blev jag till min stora lycka gravid. Jag köpte boken "Stark, glad och gravid" men då det var mycket på jobbet, energin tröt och jag var allmänt trött valde jag att inte träna så mycket under årets sista månad. Jag ville spara den lilla energi som jag hade till det liv som växte inom mig. I vanliga fall anser jag att trötthet och energilöshet kan botas med hjälp av lite träning men detta var en annan typ av trötthet och jag valde att vara vaksam på kroppens signaler.

Vid årsskiftet åkte vi dock på en underbar skidresa till Serre Chevalier i franska Alperna och jag åkte på rätt bra, men tog det ändå lite lugnare än vanligt. Den veckans skidåkning kan man väl säga står för den träning som jag fått under de senaste 3 månaderna. Det har väl blivit något ströpass här och var utöver det men inte mycket mer än så.
Fantastiskt skidväder i Serre Chevalier.
 Tyvärr slutade min graviditet i tolfte veckan med fördröjt missfall. Efter missfallet, som slutade med skrapning, var jag lite omtumlad både fysiskt och psykiskt. När jag återhämtat mig hann jag träna en gång innan jag blev förkyld. Gaaahh, vad irriterande men kanske föga oväntat.

Kosten har väl inte heller varit direkt optimal under de senaste tre månaderna. Jag har på det stora hela ätit bra mat men också en hel del mindre bra saker och waaayyy to much sugar...

Status just nu är alltså detta; en ganska förslappad kropp som är beroende av socker.

Time to shape up!

4 kommentarer:

  1. Jag kommer följa med; heja, inspireras och peppa! Snart är det din tur. När man börjar berätta är det såå vanligt med missfall - men det tröstar ju förstås ingen och man måste få sörja ordentligt tills man är klar.
    Tills dess får du se till att göra allt du mår bra av och min bästa självpepp är faktiskt att blogga. Hoppas det kommer funka skitbra för dig också!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att du vill följa mig! Även om det varit lite tyst här i veckan;)
      Kram

      Radera
  2. Vad tråkigt att höra om graviditeten.... måste vara asjobbigt att behöva gå igenom något sådant! Hoppas du/ni återigen hittar styrkan! Förstår att du är sugen på att komma i form... och lycka till med allt!

    SvaraRadera